DSC03460W dniach od 30 maja do 7 czerwca uczniowie oraz nauczyciele naszej szkoły gościli w Rumunii. Było to piąte, a zarazem ostatnie spotkanie w ramach projektu Comenius.

Zapraszamy do poczytania relacji jednej z uczennic biorących udział w tej niezwykłej wycieczce:

W czwartek 30 maja w południe przybyliśmy do Bukaresztu. Zmęczeni po podróży, ale pełni zachwytu pięknem otaczającego miasta, czekaliśmy na pozostałe grupy z Turcji, Litwy i Estonii. Po zebraniu całej ekipy udaliśmy się w drogę do położonego w górach miasta Sinaia.

Następnego dnia o świcie udaliśmy się do centrum miasta, aby zwiedzić między innymi „Bran Castle” - zamek Draculi oraz pobliskie zamki. Wszystkie zwiedzone miejsca oraz zamki były fantastyczne. Wieczorem niestety musieliśmy opuścić to cudowne miasto, by wyruszyć w drogę do miejscowości Galati.

W równie pięknym miasteczku Galati położonym na wschodzie Rumunii rozpoczęliśmy kolejny dzień od uroczystego otwarcia spotkania projektu Comenius. Następnie uczestnicy projektu z poszczególnych krajów przedstawili swoje prezentacje na różne tematy, ale każdy miał związek ze zdrowym odżywianiem. Moja prezentacja dotyczyła zdrowego odżywiania, nawyków żywieniowych wśród młodzieży oraz pokazania, że zdrowe odżywianie jest w modzie. Podkreślić należy, że wszyscy prezentujący posługiwali się językiem angielskim, dzięki czemu uczestnicy doskonalą znajomość tego języka.

Niedzielę rozpoczęliśmy od wspólnego gotowania w szkole „Elena Doamna” w Galati. Byłam w grupie, która poznawała tajniki wypieku chleba, pozostałe grupy uczyły się, jak robić lody, piec ciastka czy zaprawiać ogórki. Tego dnia zwiedzaliśmy pobliski ogród botaniczny oraz planetarium.

Następny dzień zaczął się od zwiedzania szkoły, która nas bardzo zafascynowała. Mogliśmy też zobaczyć pobliskie Zoo, po czym udaliśmy się do niedaleko oddalonego miast Braila, w którym zrobiliśmy zakupy.

We wtorek spotkaliśmy się z władzami miasta Galati, po czym odwiedziliśmy tamtejszy uniwersytet. Na obiad udaliśmy się do restauracji w centrum miasta, z której można było podziwiać piękne widoki. Następnie wypłynęliśmy w krótki rejs promem.

Kolejnego dnia odwiedziliśmy przedszkole „Tedi” i obejrzeliśmy występy przedszkolaków. Następnie zawieziono nas do klasztoru, aby poznać życie ludzi tam mieszkających. Po pysznym obiedzie, który tam zjedliśmy, pojechaliśmy do szkoły, aby degustować tradycyjne rumuńskie dania, które bardzo nam smakowały.

Czwartek- ostatni dzień naszego pobytu - rozpoczęliśmy od uroczystego zakończenia w szkole. Wtedy również zostały rozdane nam certyfikaty potwierdzające nasze uczestnictwo oraz dyplomy za przygotowanie prezentacji. Następnie wyszliśmy na spacer po mieście, a wieczorem pojechaliśmy do pięknej restauracji, w której zjedliśmy pożegnalną kolację.

Kolejnego dnia wczesnym rankiem pojechaliśmy do Bukaresztu, w którym mieliśmy okazję zobaczyć ogromny budynek parlamentu. Po krótkich zakupach w centrum handlowym udaliśmy się na lotnisko, gdzie niestety musieliśmy pożegnać się z przepiękną Rumunią.

Mój wyjazd do Rumunii, zorganizowany w ramach projektu Comenius, uważam za udany. Bardzo podobały mi się miejsca, które odwiedziłam. Poznałam też wielu wspaniałych ludzi. Szkoda, że był to ostatni wyjazd, ale wszystko co dobre spotkało mnie dzięki temu projektowi, długo pozostanie w mojej pamięci.

Krystyna Głodna (kl.III TOŚ, Technikum im. gen. Józefa Hallera w Owidzu)

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wyjazdu: