header.jpg

KOMUNIKATY - KORONAWIRUS !!!

korona

 

 ******************************

logotyp

Dnia 11 maja 2020 roku Starostwo Powiatowe w Starogardzie Gdańskim przekazało szkole pięć laptopów dla nauczycieli w ramach realizacji projektu „ Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”.

 

laptop

 

 

******************************

KOMUNIKAT DLA MATURZYSTÓW (06,05.2020 r.)

 

dlamaturzystow

 

Nowe pasmo w TVP
„Repetytorium Maturzysty”

Codziennie, od poniedziałku do piątku, od godziny 10:20 w TVP HD (z powtórką w TVP Rozrywka) będą emitowane 70-minutowe audycje z wybranymi zagadnieniami z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, fizyki, chemii, historii, geografii, biologii i wiedzy o społeczeństwie, na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Każda lekcja potrwa 20 minut.

Repetytorium Maturzysty” prowadzą doświadczeni specjaliści w swoich dziedzinach, nauczyciele m.in. z: XXXIII LO im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, XVIII LO im. Jana Zamoyskiego w Warszawie, XXVII LO im. T. Czackiego w Warszawie. Lekcje z języka angielskiego to spotkanie z native speakerem.

W nowym cyklu wystąpią także psycholog oraz trener personalny, którzy podpowiedzą maturzystom jak radzić sobie ze stresem podczas egzaminu. Będzie także czas na przeprowadzenie specjalnych treningów wspomagających zapamiętywanie dużych ilości materiału.

„Repetytorium Maturzysty” daje możliwość kontaktu zdalnego z nauczycielami. Każdy maturzysta będzie mógł przesłać pytania dotyczące omawianego materiału w formie plików wideo. Odpowiedzą na nie eksperci prowadzący zajęcia.

Lekcje powtórzeniowe są realizowane w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i będą wzbogacone materiałami archiwalnymi z zasobów TVP oraz baz Narodowego Centrum Kultury i Instytutu Pamięci Narodowej.

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT (30.04.2020 r.)

 

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie

Dotyczy: zmiany harmonogramu dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii ( Dz. U. z dnia 20.03.2020r., poz.491) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku (Dz. U. z dnia 20.03.2020r., 492,.493 z późn. zm. ) w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu edukacji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz. U. z 29.04.2020r.,poz.781) §11o, ust. 1,2 p.3.4.

Dyrektor Technikum im. gen. Józefa Hallera w Owidzu ustala nowy harmonogram dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2019/2020:

10.01.2020 r.2)         (piątek)

08.06.2020 r.2)         (poniedziałek)

09.06.2020 r.2)         (wtorek)

10.06.2020 r. 2)        (środa)

23.06.2020 r. 2)        (wtorek)

Dni wolne od pracy:

01.11.2019 r. 1)          (piątek) Wszystkich Świętych

11.11.2019 r. 1)        (poniedziałek) Narodowe Święto Niepodległości

01.01.2020 r. 1)         (środa) Nowy Rok

06.01.2020 r. 1)         (poniedziałek) Święto Trzech Króli

01.05.2020 r. 1)         (piątek) Święto Pracy

03.05.2020 r.1)        (niedziela) Święto Konstytucji 3-go Maja

11.06.2020 r.1)        (czwartek) Boże Ciało

 

1) Dni wolne od pracy,

2) Dni wolne wynikające z organizacji egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

men


 
KOMUNIKAT (27.04.2020 r.)

Dotyczy :

nowych terminów :

  • zawieszenia zajęć w szkole,
  • egzaminu maturalnego,
  • egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie. 

Podstawa prawna : Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 kwietnia 2020 roku zmieniające rozporządzenia  w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek  systemu edukacji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19                                       

Szanowni Państwo, Drodzy uczniowie       

Dnia 24 kwietnia 2020 roku Minister Edukacji Narodowej podpisał nowelizację rozporządzenia na podstawie, którego przedłużona zostaje w szkołach przerwa w  nauczaniu stacjonarnym. Nauka odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w formie kształcenia na odległość.
W związku z powyższym szkoły pozostają nadal zamknięte do dnia 24 maja 2020 roku.

Egzaminy pisemne maturalne rozpoczną się
8 czerwca 2020roku i trwać będą do 29 czerwca 2020roku. Nie będzie w tym roku egzaminów maturalnych ustnych.

  • Termin dodatkowy egzaminu maturalnego jest zaplanowany od 8 do 14 lipca 2020r.
  • Wyniki egzaminu w terminie głównym i dodatkowym będą znane do 11 sierpnia 2020r.
  • Egzamin poprawkowy odbędzie się 8 września, a jego wyniki poznamy do 30 września 2020r.

Egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie będą realizowane od 22 czerwca do 9 lipca 2020 roku.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie (Formuła 2012 i Formuła 2017)  

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

zyczenia

 

 ******************************

700x295

KOMUNIKAT (24.04.2020 r.)
Dotyczy: odbioru świadectw ukończenia szkoły

 

Szanowni Państwo, Drodzy Absolwenci,

w związku z obecną sytuacją, obowiązującymi przepisami prawa związanymi z zawieszeniem funkcjonowania szkół i zachowaniem zasad bezpieczeństwa w czasie panującej epidemii informuję, że w tym roku nie odbędzie się uroczyste wręczenie świadectw ukończenia szkoły. Świadectwa będą czekały na Was w sekretariacie bez konieczności natychmiastowego odbioru.

Papierowy wydruk świadectwa będzie można odebrać indywidualnie w dogodnym i bezpiecznym dla Was terminie, od poniedziałku, tj. 27 kwietnia 2020 roku, który wcześniej zostanie uzgodniony drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefoniczną z zachowaniem wszystkich obowiązujących zasad dotyczących zapobiegania i rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 (obowiązkowa maseczka i rękawiczki oraz własny długopis do podpisania potwierdzenia odbioru świadectwa).

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

 zyczenia

 

****************************** 

KOMUNIKAT (09.04.2020 r.)

 

Szanowni Państwo ,Drodzy uczniowie,      

Decyzją Rządu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 9 kwietnia 2020r. ograniczenia związane z epidemią koronawirusa zostają przedłużone. W związku z powyższym szkoły pozostają nadal zamknięte do dnia 26 kwietnia 20202 roku.

Nauka odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w formie kształcenia na odległość.

Termin egzaminu maturalnego został przesunięty. Wyżej wymieniony egzamin nie odbędzie się wcześniej niż w czerwcu 2020r. Nowy termin zostanie ogłoszony, co najmniej na trzy tygodnie przed egzaminem.

 

 

****************************** 

KOMUNIKAT (02.04.2020 r.)

 

Zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020 od 9.04.2020r. do 14 .04.2020r. w szkołach miała trwać wiosenna przerwa świąteczna, a zatem w czwartek 9 kwietnia i w piątek 10 kwietnia 2020 roku szkoła nie będzie prowadziła zajęć z uczniami w obecnie obowiązującej formie kształcenia na odległość.

Pamiętajmy ,aby w tym czasie również stosować się do wszystkich zaleceń Ministerstwa Zdrowia mając na względzie nasze bezpieczeństwo, a zatem nasze życie i zdrowie – ZOSTAŃMY W DOMU.

                                                                                              

Marzena Waśkowska

 Dyrektor szkoły

 

****************************** 

KOMUNIKAT (27.03.2020 r.)

 

Harmonogram konsultacji z Rodzicami za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS
Lp. Nazwisko I imię Dzień tygodnia Godzina
1.           Andraszewicz Krzysztof poniedziałek 12.00-13.00
2.           Bara Alicja czwartek 13.00-15.00
3.           Bielińska Dominika wtorek 15.00-17.00
4.           Bisewski Adam środa 13.00-14.00
5.           Brzoska-Zaremba Kamila pn.- pt. (gr. dziewcząt) 8.00-14.00
6.           Ciemniewski Daniel środa 10.00- 12.00
7.           Dalecki Robert czwartek 12.00-13.00
8.           Döring Adam piątek 10.30-11.30
9.           Dróżkowska Beata piątek 8.50-13.05
10.       Dymerska Anna wtorek 12.00-14.00
11.       Farjaszewski Leszek środa 13.00-14.00
12. Franciszczak Karolina poniedziałek 8.00-12.00
wtorek 9.00-15.00
środa 10.00-15.00
czwartek 9.00-13.00
piątek 12.00-15.00
13.       Gabryel Maciej poniedziałek 13.00-14.00
14.       Gabriel Łukasz wtorek 13.00-14.01
15.       Gollus Bożena wtorek 14.00-15.00
16.       Grochowski Bartosz środa 11.00-12.00
17.       Hejenkowska Ewelina poniedziałek 11.00- 15.00
18.       Hinc Halina poniedziałek 14.00-15.00
19.       Hofman Jacek poniedziałek 9.00 - 13.00
20.       Kędzierska Joanna środa 14.00-15.00
21.       Knasiak Aleksandra pn. - pt. 8.00 -14.00
22.       Kochanowski Sławomir środa 11.30 -12.30
23.       Krajnik Beata czwartek 9.45-10.45
24.       Kroplewski Marek wtorek 8.00-10.00
25.       Kurowski Mateusz poniedziałek 8.00-12.00
wtorek 8.00-10.00
środa 8.00-14.00
czwartek 8.00-15.00
piątek 8.00-11.00
26.       Lewicka-Bierła Monika wtorek 14.00-16.00
27.       Libiszewska Joanna wtorek 11.00-13.00
28.       Libiszewski Tomasz pn. - pt. (grupa chłopców) 8.00 - 14.00
29.       Lielbriedis Eryk czwartek 13.00-14.00
30.       Lis Jakub środa 11.00-12.00
31.       Makowska Małgorzata środa 16.00 -17.00
32.       Muszarska Anna poniedziałek 14.00-15.00
33.       Muszarski Łukasz wtorek 14.00-15.00
34.       Nawrocka Beata środa 14.00-15.00
35.       Oryl Ewelina wtorek 12.00 -13.00
36.       Piskorska Elżbieta poniedziałek 14.00 - 15.00
37.       Połomska Anna poniedziałek 14.00-16.00
38.       Prabucki Robert wtorek 12.00-14.00
39.       Prabucki Władysław czwartek 16.00 - 18.00
40.       Rogalska Magdalena środa 15.00-17.00
41.       Rutkowski Leszek wtorek 12.00-13.00
42.       Rybak-Hoduń Aleksandra poniedziałek 14.00 -15.00
43.       Sawicka Aldona środa 10.00-12.00
44.       Smugała Katarzyna pn, wt, śr, czw, pt 9.00-12.00
45.       Sobol Łukasz czwartek 9.45-10.45
46.       Stawikowski Paweł poniedziałek 14.00-15.00
47.       Stępień Henryk pn, wt, śr, czw, pt 8.00-15.00
48.       Stubińska Danuta piątek 11.00-12.00
49.       Szamszon Izabela poniedziałek 15.00-16.00
50.       Szamszon Michał wtorek 10.00-11.00
51.       Szweda Justyna poniedziałek 15.00-15.00
52.       Tandecka Małgorzata poniedziałek 15.00-17.00
53.       Ukleja Adam czwartek 8.00-14.00
54.       Waśkowska Marzena wtorek 10.00 -12.00
55.       Wiczyńska Małgorzata środa 14.00-16.00
56.       Wierzbowska Sławomira czwartek 8.00-9.00
57.       Wojszko Ewa środa 14.00 -16.00
58.       Znaczko Katarzyna poniedziałek 8.00-10.00
59.       Żuralski Jacek wtorek 13.00-14.00

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

 

 ******************************

KOMUNIKAT (27.03.2020 r.)

                                                          

Informacje Dyrektora Szkoły w sprawie organizacji zdalnego nauczania                  

 

Szanowni Państwo,
Pracownicy pedagogiczni szkoły, Uczniowie i Rodzice,

Na mocy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku (Dz. U. z dni20.03.03.2020r., poz.492 ) w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19   §2 ,ust.1 oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu edukacji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz. U. z 20.03.20202r.,poz.493) § 1 ,ust.1

informuję, że Technikum im .gen. Józefa Hallera w Owidzu będzie realizować (kontynuować) obowiązkowe dla wszystkich uczniów zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość do dnia 10 kwietnia 2020roku.

Sposób prowadzenia zajęć

Wymienione wyżej zajęcia prowadzone będą przez pracowników pedagogicznych szkoły z wykorzystaniem dostępnych metod i technik kształcenia na odległość, między innymi służyć temu będą: dziennik elektroniczny LIBRUS, Facebook i inne. Zajęcia zdalne odbywać się będą na dotychczasowych zasadach w przedziale czasowym, tj. : od godz. 8.00 do godz. 14.00, w tym czasie nauczyciele będą się komunikowali z uczniami, monitorowali ich pracę, udzielali informacji zwrotnej, konsultowali realizację przydzielonych zadań, oceniali wykonane zadania. Po godz. 14.00 uczniowie będą mieli czas na pracę własną oraz wykonanie zadań zleconych przez nauczycieli z poszczególnych przedmiotów ogólnokształcących i jednostek modułowych. Każdy nauczyciel loguje się do dziennika elektronicznego w dniu , w którym odbywa zajęcia z daną klasą zgodnie z planem lekcji wykorzystując metody i techniki kształcenia na odległość. Również każdy uczeń codziennie, tj. od poniedziałku do piątku powinien zalogować się do dziennika elektronicznego Librus , odczytać wiadomości , komunikaty przygotowane przez wychowawców, nauczycieli i wykonać polecenia w nich zawarte, tym samym każdy uczeń zaznaczy swoją obecność na zajęciach z poszczególnych przedmiotów w danym dniu.

 

Przekazywanie zadań uczniom

Zadania do wykonania   przez uczniów przekazywane będą przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów i jednostek modułowych w dni nauki zdalnej ,tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 14.00. W indywidualnych przypadkach wymieniony termin może ulec zmianie, jednakże musi zostać wcześniej uzgodniony na drodze nauczyciel- uczeń-rodzic. Podczas przekazywania zadań nauczyciele będą informowali o zakresie polecenia ,sposobie monitorowania wykonania zadania, będą również udzielali wyjaśnień, a także ustalą sposób prezentacji zadań i ich oceny. Treści nauczania wynikające z podstawy programowej będą równomiernie realizowane w czasie każdego tygodnia nauki z zachowaniem zasad higieny pracy za pomocą   metod i technik kształcenia na odległość. Zadania przekazywane przez nauczycieli uwzględniają również indywidualne potrzeby i możliwości uczniów.                                                                                                                                

Sposób realizacji nauki zdalnej oraz wyznaczonych przez nauczyciela zadań

Zadania, które uczeń otrzymuje od nauczyciela przedmiotów ogólnokształcących oraz teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych do realizacji , wykonuje w sposób indywidualny w godzinach ,które odpowiadają jego aktywności i możliwościom zachowując termin realizacji podany przez nauczyciela. Korzysta z dostępnego do sprzętu elektronicznego zachowując zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz higieny pracy z komputerem. Ważne jest również planowanie pracy i nauki w domu, czyli właściwe zarządzanie czasem, a także bardzo istotne jest zachowanie ładu i porządku w miejscu przeznaczonym do nauki. Dobrym sposobem na właściwą realizację nauki zdalnej jest opracowanie planu dnia uwzględniającego czas na naukę zdalną , odpoczynek w różnej formie ,czas na naukę własną, realizację zadań zleconych przez nauczycieli.

Komunikacja

Komunikacja z Rodzicami będzie odbywała się za pomocą dziennika elektronicznego LIBRUS, alternatywnej poczty elektronicznej ,bądź innych komunikatorów społecznościowych.         W razie pilnego kontaktu również za pomocą telefonii komórkowej   w godzinach nauki zdalnej, tj. od godz. 8.00 do godz.14.00 lub niżej zamieszczonego harmonogramu konsultacji .

Wsparcie i opieka pedagogiczno -psychologiczna  

Specjaliści z zakresu pomocy pedagogiczno-psychologicznej, będą chcieli, jak dotychczas być w kontakcie z wszystkimi, którzy potrzebują wsparcia nie tylko w nauce , wsparcia w rozwiązywaniu pojawiających się problemów, a także wsparcia psychicznego w tej trudnej sytuacji .Wychowawcy z internatu   będą również wspierać swoich wychowanków poprzez kontakty indywidualne i pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów. Uczniowie mogą podczas nauki zdalnej korzystać z pomocy , wsparcia nauczyciela bibliotekarza i kontaktować się drogą elektroniczną ,   jeżeli   będą potrzebować konsultacji z zakresu:       e-podręcznika ,e-lektury lub innych materiałów . Wyżej wymienione wsparcie i opieka realizowane będą w ramach konsultacji odbywających się drogą elektroniczną poprzez dziennik elektroniczny Li brus, drogą mailową oraz kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00 lub godzinach ujętych w harmonogramie konsultacji.

Dołożymy wszelkich starań , aby to nowe, trudne zadanie dla nas wszystkich było, jak najmniej stresujące, efektywne , a także kształtowało u uczniów poczucie odpowiedzialności za swoją przyszłość , w tym również naukę własną . Dziękuję wszystkim za dotychczasową współpracę , zaangażowanie i wsparcie. Dbajmy nadal o zdrowie swoje i zdrowie innych stosując się do wszystkich zaleceń, które mają na względzie nasze bezpieczeństwo.

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

                                            

******************************

Publikacja MEN (25.03.2020 r.)

Kształcenie na odległość – poradnik dla szkół

 ****************************** 

OGŁOSZENIE (25.03.2020 r.)

Dotyczy: funkcjonowania szkoły w czasie zawieszenia zajęć  

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii ( Dz. U. z dnia 20.03.2020r., poz.491) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku (Dz. U. z dnia 20.03.03.2020r., poz.492 ) w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ,
(w/w rozporządzenia weszły w życie z dniem ich podjęcia).

W związku z wprowadzeniem przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej od piątku, tj. 20 marca 2020 roku, aż do odwołania stanu epidemii w Polsce:


Zawiesza się bezpośrednie przyjmowanie interesantów w sekretariacie szkoły Technikum im .gen. Józefa Hallera w Owidzu.


W sprawach pilnych należy kontaktować się za pośrednictwem                                                  

v  poczty elektronicznej:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,

v  dziennika elektronicznego LIBRUS ,

v  listownie,

v  telefonicznie w godzinach : 8.00 - 13.00

 

 Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

****************************** 

KOMUNIKAT !!!  (25.03.2020 r.)

Dotyczy : przedłużenia zawieszenia zajęć szkolnych z dniem 25marca 2020 roku do dnia 10 kwietnia 2020 roku
oraz organizacji zajęć realizowanych w formie elektronicznej w/w okresie

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii ( Dz. U. z dnia 20.03.2020r., poz.491) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku (Dz. U. z dnia 20.03.03.2020r., poz.492 ) w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ,
(w/w rozporządzenia weszły w życie z dniem ich podjęcia).

W związku z wprowadzeniem przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej od piątku, tj. 20 marca 2020roku, aż do odwołania stanu epidemii w Polsce:

na okres od dnia 25 marca 2020 roku do dnia 10 kwietnia 2020 roku nadal zawiesza się działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą szkoły .

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu edukacji w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz. U. z 20.03.20202r.,poz.493)
(w/w rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 25 marca 2020 roku).    

Nauka, jak dotychczas odbywać się będzie za pomocą metod i technik kształcenia na odległość . Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów. Podczas nauki zdalnej nauczyciele będą realizować podstawy programowe i oceniać postępy w nauce.

Czas , w którym się znaleźliśmy wymaga od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy.

Szanowni Rodzice,
proszę o wyrozumiałość i cierpliwość .To nowe wyzwanie dla nas wszystkich , które niesie ze sobą wiele niewiadomych.
Drodzy Uczniowie,
wierzę w Waszą mądrość i odpowiedzialność. Jestem przekonana , że wszyscy wspólnie stawimy czoła tej , jakże trudnej rzeczywistości.                                                                                  

Od naszej postawy zależy tak wiele ……. nasze życie, zdrowie i nasza przyszłość, a zatem stosujmy się do wszystkich zaleceń , a przede wszystkim pozostańmy w domu.

 

 Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

 

****************************** 

KOMUNIKAT !!!  (23.03.2020 r.)

Drodzy Rodzice, Opiekunowie, Uczniowie i Uczennice,

W najbliższym czasie najważniejszym zadaniem jest to, by zapobiec rozprzestrzenianiu się Koronawirusa w Polsce. Stąd szeroko zakrojone działania rządu – jak m.in. zawieszenie zajęć w szkołach.

Obecnie zajęcia edukacyjne realizowane są metodą kształcenia na odległość, nauczania zdalnego.

Sytuacja jest nowa i trudna dla Nas wszystkich.

Wierzę, że kluczem do stawienia czoła trudnościom, które przed Nami stoją jest współpraca całej szkolnej społeczności.

Poniżej znajdą Państwo garść informacji dotyczących motywacji do nauki oraz podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Zachęcam do czerpania i dzielenia się wiedzą.

bezpieczeństwo i higiena pracy ucznia przy komputerze(1)

 

jak zmotywowac się do systematycznej nauki poza szkoła

 

Zadbaj o bezpieczeństwo.pdf

 

 

Przypominam również, że w gotowości do zapewnienia Państwu indywidualnego wsparcia pozostają pedagog, psycholog oraz doradca zawodowy.

 

Pedagog szkolny mgr Mateusz Kurowski

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Poniedziałek                                     8.00 – 12.00

Wtorek                                               8.00 – 10.00

Środa                                                 8.00 – 14.00

Czwartek                                           8.00 – 15.00

Piątek                                                  8.00 – 11.00

 

Psycholog szkolny mgr Karolina Franciszczak

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Poniedziałek                                     8.00 – 12.00

Wtorek                                              9.00 – 15.00

Środa                                               10.00 – 15.00

Czwartek                                          9.00 – 13.00

Piątek                                               12.00 – 15.00

 

Doradca zawodowy mgr Małgorzata Tandecka

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wtorek                                               13.10 - 15.10                   

Środa                                                 13.10 - 15.10                

Czwartek                                            13.10 - 15.10

 

 

****************************** 

KOMUNIKAT !!!  (20.03.2020 r.)

Informacja dotycząca

egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,

przeprowadzonego w sesji styczeń – luty 2020 r.

 

  1. Świadectwa oraz dyplomy i suplementy

Informujemy, że ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania szkoły świadectwa i dyplomy będą przekazane zdającym w późniejszym terminie, o czym będziemy informować.

Wyniki egzaminu można sprawdzić logując się na stronie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku w serwisie dla uczniów.

Uczniowie, którzy nie mają loginu i hasła powinni skontaktować się z Wychowawcą klasy.

  1. Złożenie deklaracji do egzaminu przeprowadzanego w sesji czerwiec – lipiec 2020 r. przez osoby, które nie zdały egzaminu w sesji styczeń – luty 2020 r.

Uczniowie, którzy nie zdali egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w sesji styczeń – luty 2020r., mogą składać deklarację ponownego przystąpienia do niezdanej/niezdanych części tego egzaminu w sesji czerwiec – lipiec 2020r. do 31 marca br. w formie elektronicznej, przesyłając skan albo wyraźne zdjęcie podpisanego dokumentu na adres e-mail sekretariatu szkoły .

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Deklaracja w załączniku
  2. Wglądy do prac egzaminacyjnych

Ze względu na wprowadzony na terenie kraju stan zagrożenia epidemicznego, okręgowe komisje egzaminacyjne nie mają obecnie możliwości przeprowadzania wglądów do sprawdzonych i ocenionych prac egzaminacyjnych (w części pisemnej – do zadań i udzielonych odpowiedzi; w części praktycznej – do kart oceny oraz, w przypadku egzaminu w modelu ‘d’ lub ‘dk’, dodatkowo do dokumentacji). Zdający, którzy chcieliby dokonać wglądu, mogą od 20 marca br. przesyłać do OKE (na adresy podane na stronach internetowych każdej komisji) stosowne wnioski, natomiast terminy wglądów zostaną wyznaczone przez dyrektorów OKE po wycofaniu stanu zagrożenia epidemicznego i powróceniu szkół i placówek edukacyjnych do funkcjonowania w standardowym trybie

 

Załącznik - deklaracja.pdf

 

******************************

 KOMUNIKAT !!!  (20.03.2020 r.)

 WF- ćwiczenia do wykonywania samodzielnie w domu

 
Poniżej  4 linki z ćwiczeniami dla dziewcząt i dwa dla chłopców  
 
 
 
https://youtu.be/-vLLQxeXqrQ Paula Piotrzkowska - Streching dla początkujących 2
 
 https://youtu.be/--ovupOBESg Ewa Chodakowska Wyzwanie Trening wewnętrzne partie ud
 
 
 
 

 

******************************

 KOMUNIKAT !!!  (20.03.2020 r.)

Drodzy Uczniowie,

Choć  najbliższe tygodnie spędzicie poza szkołą pamiętajcie o tym, by wykorzystać ten czas efektywnie. Nie zapominajcie o nauce, ale też o rozwijaniu swoich zainteresowań. To doskonały czas, aby korzystać z przyjemności, jakich może dostarczyć ciekawa lektura. Nie trzeba o tym przekonywać nikogo, kto chociaż raz przeczytał interesującą książkę. Oprócz mile spędzonego czasu, poćwiczycie umysł, pogłębicie zasób słownictwa,  znajomość ortografii i  interpunkcji, poszerzycie wiedzę oraz rozumienie ludzi i świata... (czytaj więcej)

1

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (17.03.2020 r.)

Drodzy Uczniowie, Spotykam się z Wami kolejny raz podczas zawieszenia zajęć lekcyjnych, żeby Wam wszystkim przypomnieć, że cały czas, tj. od 12.03 2020 roku  trwa zdalne nauczanie!!! 👍😊 Wasi Wychowawcy i Nauczyciele komunikują się z Wami w formie online, o czym już pisałam w poprzednich komunikatach. Proszę na bieżąco odczytywać skierowane do Was wiadomości. Dbajcie o Swoje zdrowie stosując się do wszystkich zaleceń. 

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (16.03.2020 r.)

Materiały do pracy zdalnej z uczniem znajdują się na stronie www.gov.pl pod hasłem nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach rekomendowana dla nauczycieli i dyrektorów.

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (16.03.2020 r.)

 

Informujemy, że zgodnie z komunikatem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej  termin ogłoszenia wyników

egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla sesji styczeń-luty 2020 r. ustalony został na dzień 20 marca 2020 r.

 

Wyniki zdających (formuła 2012) będą udostępnione w wersji elektronicznej za pośrednictwem Serwisu dla ucznia

o godzinie 10.00.

 

Świadectwa potwierdzające kwalifikacje w zawodzie dla sesji styczeń – luty 2020 będą przekazane szkołom 

do 31 marca 2020 r.

 

Jednocześnie informujemy, że termin składania deklaracji na sesję czerwiec – lipiec 2020 r.  w przypadku ponownego przystąpienia do egzaminu przez zdających, którzy nie zdali tego egzaminu w sesji 2020 Zima został ustalony

na dzień 31 marca 2020 r.

 

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (12.03.2020 r.)

Drodzy uczniowie

Zawieszenie zajęć z dniem 12.03.2020 roku w szkole nie oznacza przerwy w nauce. Wasi wychowawcy oraz nauczyciele będą regularnie się z Wami komunikować on-line, między innymi za pomocą dziennika elektronicznego LIBRUS , poczty e-mailowej, Facebooka. Będą na bieżąco przesyłać Wamkomunikaty oraz zadania i prace domowe. Zobowiązuję Was drodzy uczniowie do systematycznego kontaktu drogą on-line, a także odwiedzania strony szkolnej, na której również pojawiać się będą bieżące komunikaty. Działania te mają na względzie nie tylko troskę o zdrowie Wasze i Waszych najbliższych, ale także przejawiają troskę o bezpieczeństwo i zdrowie całego społeczeństwa.

Marzena Waśkowska

Dyrektor Szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (11.03.2020 r.)

W związku z występowaniem koronawirusa w Polsce, zgodnie z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne od dnia 12.03.2020 roku uczniowie nie przychodzą do szkoły na zajęcia przez najbliższe dwa tygodnie tj. do 25.03.2020 roku. Będę informować rodziców i uczniów o bieżącej sytuacji za pomocą strony internetowej oraz dziennika elektronicznego Librus. Czas zawieszenia zajęć nie jest formą wakacji, a czasem, który ma nas uchronić przed dynamicznym rozprzestrzenianiem się koronawirusa w naszym kraju. Jest to czas kwarantanny, który można wykorzystać na samodzielną pracę w domu, pamiętając jednocześnie o przestrzeganiu zasad higieny. Proszę o odpowiedzialną postawę zarówno rodziców jak i uczniów. Poniżej zamieszczam niezbędne informacje w związku z odwołaniem zajęć w szkole.

 

Rodzicu,

  • ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki

Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.   

Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu następujących rozwiązań:

  • dziennik elektroniczny;
  • strona internetowa szkoły, przedszkola, placówki oświatowej;
  • mailing do rodziców, a w przypadku uczniów starszych wysyłanie materiałów bezpośrednio do młodzieży.

Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

  • Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
  • Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.

Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus

Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590!

Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

Internat szkolny również będzie zamknięty na czas zawieszenia zajęć szkolnych.

Zawiesza się również odbywanie praktyk szkolnych dotyczy to uczniów klasy II bTI.

 

Marzena Waśkowska

dyrektor szkoły

 

******************************

KOMUNIKAT !!!  (10.03.2020 r.)

W związku z występowaniem koronawirusa w Polsce, zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne odwołuję zebranie z Rodzicami, które miało się odbyć 20.03.2020 roku.

Marzena Waśkowska

dyrektor szkoły

 

Joomla templates by a4joomla